چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۶:۱۴:۲۱

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران:
به فکر صدور دانش فنی حفاری هستیم/حفاری در کشور بومی است

باشگاه خبری فراساحل: مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران اکنون به فکر صدور دانش فنی خود است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از ایسنا، حیدر بهمنی در نشست خبری که امروز 15مردادماه در محل شرکت ملی حفاری در اهواز برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز خبرنگار و با بیان اینکه نکات مثبت و منفی در سیستم مدیریتی کشور وجود دارد، اظهار کرد: استقامتی که در ملت ایران شاهد هستیم در هیچ جای دنیا وجود ندارد. باید قدر داشته‌ها را در کشور بدانیم و تلاش کنیم تا نداشته‌ها را بدست آوریم. وی با بیان این‌که همیشه به دنبال دیدن ضعف‌ها نباشیم، افزود: اکنون و بعد از 8 سال جنگ و 34 سال تحریم شاهد آن هستیم که کشور برای استخراج نفت و گاز خودکفا شده و بر روی پای خود ایستاده است. شاید امکانات به روز دنیا را نداشته باشیم اما با توان و تجربه‌ای که وجود دارد، توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: پس از انقلاب بیش از 4هزار حلقه چاه حفاری شده و این در حالی بوده که همیشه شاهد کارشکنی های استکبار بوده‌ایم. امروز در کشور، خودمان تصمیم‌گیری می‌کنیم و هیچ بیگانه‌ای حق دخالت در امور کشور را ندارد. بهمنی عنوان کرد: زمینه وحدت در کشور کاملاً مستحکم است و همه به دنبال استقلال و وحدت ایران هستند. برای استقلال کشور هزینه پرداخت کردیم و نمی‌گویم انتقاد در رسانه‌ها نباشد اما نباید مسایل و انتقادات مهندسی شده باشد تا وحدت جامعه اسلامی کشور را به خطر نیفتد. این وحدت، در نوک قلم خبرنگاران نظام جمهوری اسلامی است. وی گفت: تمام گرفتاری‌هایی که در مملکت وجود دارد، ریشه آن در خارج از مرزهای کشور است. همه نگرانی کشورهای جهان آن است که ما مستقل هستیم و سرنوشت ما دست خودمان است و ما هرچه در کشور داریم برای خودمان است.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران با بیان این‌که اقتصاد مجانی پی‌ریزی نمی‌شود، بلکه باید عده‌ای فدا شوند تا عده‌ای در آینده در رفاه باشند، اظهار کرد: اکنون در حال نتیجه گرفتن هستیم اما این نتیجه هزینه دارد. دشمنان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه پاشیدن نظام جمهوری اسلامی ایجاد نفاق و تفرقه در میان مردم کشور است و برای این مسأله نیز هزینه‌های زیادی می‌کنند. بهمنی با بیان این‌که در 36 سال گذشته حدود 4200 حلقه چاه توسط شرکت ملی حفاری، حفاری شده است، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب، عمق چاه‌ها زیر 4 هزار متر بود اما اکنون توانستیم عمق چاه‌ها را به حدود6  هزار متر برسانیم. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران ادامه داد: پیش از انقلاب 1294 حلقه چاه حفاری شد اما پس از انقلاب تا کنون 4 هزار حلقه چاه در خشکی و 500 حلقه چاه نیز در دریا حفاری کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که در گذشته تمام قطعات موردنیاز حفاری از آمریکا وارد می‌شد، تصریح کرد: مصرف روزانه قطعات این شرکت 30 هزار قطعه است که اکنون 20 هزار قطعه از آن‌ها ساخت داخل شده است. بهمنی افزود: در زمینه ساخت قطعات در درون کشور شرکت ملی حفاری هزینه داده است، چون قطعه‌ای که سازنده داخل در گذشته می‌ساخت، توان رقابت با قطعات خارجی را نداشت اما در این زمینه هزینه شد و اکنون شاهد هستیم که برخی از سازندگان داخلی به توانی دست پیدا کرده‌اند که می‌توانند قطعات تولیدی خود را صادر کنند. مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: باید مسئولان به این مسأله توجه کنند و هزینه شود تا شاهد توانمندشدن صنایع در درون کشور باشیم. اگر به سازندگان داخلی توجه شود توان آن را دارند تا قطعات تولیدی خود را صادر کنند. شرکت ملی حفاری این کار را با پرداخت هزینه‌های زیادی انجام داد که اکنون باعث شده تا از مرز قطعه‌سازی عبور کنیم و به صادرات قطعات و دانش فنی برسیم.

وی اظهار کرد: اکنون می‌توانیم در عمق 6 هزار متری حفاری کنیم و این مساله بیانگر توانمندی متخصصین داخلی کشور است. در حال حاضر در حال حفاری چندین چاه در مخازن بنگستان هستیم که این مخازن، مخازنی پرفشار هستند و در این مناطق با عمق بیش از 5 هزار متر حفاری کرده‌ایم. بهمنی با بیان این‌که بخش عمده حفاری افقی در کشور توسط متخصصین داخلی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: دانش حفاری در کشور بومی است و کسی نمی‌تواند مدعی شود که در کشور مشکل دانش حفاری داریم. در این زمینه شرکت‌های خارجی که در ایران سرمایه‌گذاری می‌کنند نیز از دانش فنی ملی حفاری ایران استفاده کرده‌اند.



  کد خبر : 4202
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :